Menų agentūra ArtscapeMenų agentūra Artscape 

Vilniaus vasaros teatro mokykla

Rugpjūčio 1-6 d., Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Rengėjai: Menų agentūra Artscape, Lietuvos nacionalinis dramos teatras

Kviečiame registruotis

Vilniaus vasaros teatro mokykla (VVTM)  – tai savaitės trukmėsprofesinio tobulėjimo kursai, skirti teatro profesionalams. Kursuose dėstys kviestiniai teatro praktikai ir teoretikai iš Italijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės ir Graikijos, kurie pristatys skirtingas disciplinas, vienaip ar kitaip susijusias su kolektyvine teatro kūryba (angl. “devised theatre”). Visi seminarai vyks anglų kalba. Dalyvių skaičius ribotas.

Įvadas į taikomąjį teatrą: praktika ir teorija

Lektorė ir seminaro vadovė: Sue Mayo (Jungtinė Karalystė)

Laikas: Rugpjūčio 1-2, 10.00-16.00

Miestas – tai scena. Praktinis seminaras: įvietintas ir įtraukiantis teatras

Vadovai: Helgard Haug, Jörg Karrenbauer, Rimini Protokoll (Vokietija)

Laikas: Rugpjūčio 4,5,6 d. 10.00-16.00

Totalios teatrinės improvizacinės vaidybos technikos

Seminaro vadovas: Theodoris Abazis (Graikija)

Laikas: Rugpjūčio 2-5, 17.00-21.00

Teatro ir sporto ryšių anatomija

Seminaro vadovas: Alessandro Cavoli (Italija)

Laikas: Rugpjūčio 2-5, 17.00-21.00

Dalyviai

Mokyklos rengėjai kviečia registruotis aktorius, dramaturgus, režisierius, scenografus, prodiuserius ir kitus teatro srities profesionalus, taip pat taikomojo teatro specialistus bei dramos/ teatro mokytojus.

Kursų kainos: 50% nuolaida LNDT trupei bei studentams
1 kursas 20 eur 1 kursas 10 eur
2 kursai 30 eur 2 kursai 15 eur
3 kursai 40 eur 3 kursai 20 eur

Registracija vyks iki liepos 15 d.

Registruotis galima el. paštu: giedre(eta)artscape.lt

Kristina Savickienė, Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., +370 608 77770

 

 VVTM logo

 

Dėstytojų ir seminarų aprašymai

 

Miestas – tai scena. Praktinis seminaras: įvietintas ir įtraukiantis teatras

Vadovai: Helgard Haug, Jörg Karrenbauer, Rimini Protokoll (Vokietija)

Laikas: Rugpjūčio 4,5,6 d. 10.00-16.00

Vieta: Salė „Po palme”, Lietuvos nacionalinis dramos teatras

Kalba: anglų, be vertimo

Berlyniečių trupė „Rimini Protokoll“ –  tai režisierių ir dramaturgų komanda, kuri nuo 2000 m. kuria jau klasika tapusius įvietinto ir patyriminio teatro darbus, naudodami teatro, garso ir radijo priemones, taip pat kuria filmus, instaliacijas. Jų kūrybinės veiklos epicentras – nuolatinis naujų teatro instrumentų vystymas ir siekis teatro pagalba atskleisti neįprastas tikrovės perspektyvas.

Teatro mylėtojams Lietuvoje bene geriausiai žinomas šių kūrėjų projektas – „Remote Vilnius“, kurio premjera įvyko „Sirenų“ festivalyje 2014 m. Tarp daugybės „Rimini Protokoll“ apdovanojimų – ir prestižinis Europos teatro prizas kategorijoje „Naujosios realybės”.

„Rimini Protokoll“ dažnai savo kūrybą perkelia į kasdienes miesto erdves, eksperimentuoja su žanrais. Žiūrovo pokalbis telefonu su skambučių centro darbuotoju Indijoje (Call Cutta in a Box), save ir savo gyvenamąją aplinką ant teatro scenos pristatinėjantys atsitiktiniai miesto gyventojai (100% Berlin) – tai tik keletas „Rimini Protokoll“ spektaklių pavyzdžių. Kasdienė gyvenimo aplinka čia įrašoma į spektaklį, o įprastos erdvės, žmonės ar institucijos, tapusios spektaklio dalimi, sukuria naujas patirtis.

Seminare bus gilinamasi į teatro projektų kūrimo viešose erdvėse specifiką. Ką reiškia kurti išėjus už įprastinės teatro salės ribų ir kas svarbu tokiame kūrybiniame procese, klausia seminaro vadovai Helgard Haug ir Jörg Karrenbauer. Jie kviečia nedidelėje seminaro dalyvių grupėje (iki 15 asmenų) patyrinėti ryšius tarp žmonių, vietų ir identiteto. Kokios priemonės labiausiai pasitarnauja norint susitelkti į momentus, kuomet tarp architektūros ir žmonių, tarp manęs ir kitų, užgimsta teatras.

Seminare gali dalyvauti menininkai (aktoriai, garso dizaineriai, kompozitoriai ir kt.), taip pat teatro vadybininkai ir prodiuseriai.

Dalyvių skaičius:  iki 15.

Helgard Haug

Helgard yra režisierė, scenaristė, o savo teatrinius ieškojimus pradėjo 1996 m. baigusi studijas Taikomojo teatro institute. Ji ėmėsi kurti projektus, kurie įprastai būtų laikomi esantys teatro, dokumentikos, radijo spektaklių paribiuose. 2000 m. kartu su Daniel Wetzel ir Stefan Kaegi įkūrė „Rimini Protokoll“ teatrą. 2008 m. kartu su Daniel Wetzel laimėjo Mülheimer Dramatiker premiją už spektaklį „Karl Marx: Das Kapital. Erster Band”.

Jörg Karrenbauer

Prieš prisijungdamas prie „Rimini Protokoll“ 2003 m., Jörg užsiiminėjo urbanistine intervencija skirtingose pasaulio vietose. Pradėjęs dirbti teatre, su Stefan Kaegi sukūrė spektaklį „Cargo Sofia“ – kelionę sunkvežimiu kartu su pora bulgarų vairuotojų – spektaklis stebimas įsitaisius žiūrovo kėdėje automobilio priekaboje. Taip pat kartu su Stefan Kaegi kūrė spektaklį „Remote X“.


Įvadas į taikomąjį teatrą: praktika ir teorija

Lektorė ir seminaro vadovė: Sue Mayo (Jungtinė Karalystė)

Laikas: Rugpjūčio 1-2, 10.00-16.00

Vieta: Salė „Po palme”, Lietuvos nacionalinis dramos teatras

Kalba: anglų, be vertimo

Seminarą sudarys teorinė ir praktinė dalys. Teorinėje dalyje, bus pristatomas socialiai orientuotas teatras, kurį galima apibrėžti ir bendresniu – taikomojo teatro – terminu. Sue kvies tyrinėti taikomojo teatro šaknis ir jo raidą, pateiks daugybę taikomojo teatro pavyzdžių.

Pasak lektorės, nėra vientisos praktikos ar metodologijos, kurią būtų galima vadinti taikomuoju teatru: tai dinamiška, nuolat besivystanti sritis, kuri išsiskiria tuo, kad joje keliami meniniai-kūrybiniai tikslai nėra vienintelė kūrėjų siekiamybė. Paprastai esama kito ne mažiau svarbaus tikslo – galbūt edukacinio, socialinio ar nukreipto į politinį pokytį, kartais – į asmeninį tobulėjimą. Menininkai į kūrybinį procesą įtraukia žmones, kurie nėra menininkai ir neturi kūrybinės patirties, tačiau užuot taikę jiems jau egzistuojančius teatro kūrimo metodus, menininkai, bendradarbiaudami su konkrečia grupe, vysto naujus teatro kūrimo būdus, atitinkančius šių žmonių poreikius.

Praktinėje seminaro dalyje bus tyrinėjama vaidybos svarba, aktoriui reikalingi įgūdžiai, etinės problemos ir darbas su asmeninėmis istorijomis. Seminaras skirtas teatro profesionalams (aktoriams, teatrologams, režisieriams) ir teatro edukatoriams.

Dalyvių skaičius: iki 30

Sue Mayo (Jungtinė Karalystė)

Sue yra teatro praktikė (aktorė ir režisierė), ir teoretikė (lektorė ir konsultantė).  Dirbdama su skirtingomis meno formomis, dažnai bendradarbiaujant su įvairias menininkais Sue prisidėjo prie daugybės kūrybinių projektų sukūrimo Jungtinėje Karalystėje ir už jos ribų. Dėsto Goldsmith’so koledže (Londono universitetas) ir ten kuruoja taikomojo teatro magistro studijų programą. Rengia mokslines publikacijas teatro tema. Taip pat Sue yra viena iš „Magic Me“ organizacijos, kuriančios tarpgeneracinį meną, narių. Ji padeda profesionaliai tobulėti menininkams, kurie nori dirbti edukacijos srityje, konsultuoja meno klausimais paveldo organizacijas.

Totalios teatrinės improvizacinės vaidybos technikos

Seminaro vadovas: Theodoris Abazis (Graikija)

Laikas: Rugpjūčio 2-5, 17.00-21.00

Vieta: Salė „Po palme”, Lietuvos nacionalinis dramos teatras

Kalba: anglų, be vertimo

 

Koks yra muzikos ir teatro ryšys? Kompozitorius, teatro režisierius ir pedagogas Theodoris Abazis yra Graikijoje žinomas dėl novatoriškų darbo teatro ir muzikos jungtyje metodų. Pirmą kartą atvažiuojantis į Vilnių kūrėjas kvies dalyvius atrasti naujus įrankius teatrinei improvizacijai kurti, tyrinėti scenos-kompozicijos charakteristikas ir dinamikas. Seminare bus analizuojamos laiko manipuliacijos, sąmoningos homofoninio arba kontrapunktiško elgesio scenoje pasirinkimo temos, taip pat teatrinis „derinimas“ (tuning), siekiant kurti kūrybišką ir turtingą įvykių sceninį pasakojimą.  

Seminaras skirtas profesionaliems aktoriams ir teatro menininkams su darbo scenoje patirtimi. Seminare taip pat kviečiami dalyvauti būsimi ir esami teatro pedagogai. Muzikinis išsilavinimas nėra privalomas, tačiau seminaro metu muzikinės žinios praverstų.

Dalyvių skaičius: iki 16.

Theodoris Abazis (Graikija)

Kompozitorius ir režisierius Theodoris Abazis, Atėnų nacionalinio dramos teatro meno vadovas ir garsus teatro pedagogas į Lietuvą atvyksta pirmą kartą. Anksčiau vadovavęs Patros regioniniam municipaliniam teatrui ir įsteigęs ten Graikijoje puikiai vertinamą teatro mokyklą, šiuo metu jis taip pat dirba ir pedagoninį darbą – dėsto teatro improvizaciją ir vaidybą Nacionalinio teatro dramos mokykloje ir Atėnų teatro konservatorijoje. Savo muzikinius kūrinius yra pristatęs daugybėje Europos miestų, dirbo su skirtingais ansambliais, choreografais, režisieriais, rašytojais ir menininkais, vedė seminarus Olandijoje, Didžiojoje Britanijoje, Danijoje, Italijoje, Graikijoje. Pasak svečio, lietuviškas teatras jam pažįstamas iš režisieriaus Cezario Graužinio darbų, su kuriuo teko nemažai bendradarbiauti, o šiuo metu T. Abazis Atėnų Epidauro festivaliui kuria spektaklį Karalius Oidipas” drauge su režisieriumi Rimu Tuminu.

Teatro ir sporto ryšių anatomija

Seminaro vadovas: Alessandro Cavoli (Italija)

Laikas: Rugpjūčio 2-5, 17.00-21.00

Vieta: Studija, Lietuvos nacionalinis dramos teatras

Kalba: anglų, be vertimo

 

Aktorius ir režisierius Alessandro Cavoli yra unikalus tuo, jog savo karjerą pradėjo kaip profesionalus krepšininkas. Jis teigia, jog esama labai įdomių jungčių tarp judesio sporte ir teatre, ir tam tikros profesionalaus sporto technikos yra itin naudingos teatralams. Judesio ir neverbalinio teatro instrumentai yra Alessandro Cavoli, Rigodon teatro įkūrėjo ir meno vadovo, sritis. Dėstytojas tvirtina, kad šis seminaras bus naudingas ne tik profesionaliems aktoriams, bet ir teatro pedagogams, dirbantiems su vaikais, jaunimu, neįgaliaisiais.

Seminare bus pristatomas visoms kultūroms bendras kūniškos raiškos lygmuo, tyrinėjamas teatro antropologijos. Alessandro pristatys fizinius judesius, kurie skiriasi nuo kasdienio kūno veikimo, tačiau suteikia gyvumo aktoriaus vaidmeniui ir padeda komunikuoti su žiūrovu iki tariamų žodžių. Gyvybingai, jautriai ir su didele pozityvios energijos doze, dėstytojas analizuos įvairias neverbalines raiškas ir jų taikymą scenoje, remsis judesio pavyzdžiais iš įvairių sporto šakų (tenisas, krepšinis, bumerango mėtymas ir kt.), taip pat Eugene Barba, Buster Keaton, Charlie Chaplin ir kt. judesio meistrų darbais.

Dalyvių skaičius: iki 20

Alessandro Cavoli (Italija)

Alesandro yra aktorius, režisierius, scenaristas ir lektorius. Dirba meno direktoriumi Il Castello dei Destini Inventati ir teatre Rigodon, yra teatro Rigodon įkūrėjas. Veda seminarus tiek profesionaliems aktoriams, studentams, tiek moksleiviams.